ماژول رگولاتور کاهنده DC به DC با قابلیت نمایش و تنظیم ولتاژ و جریان خروجی

step down module ZK-JVA-12KX

3899-263-6174

564,280 تومان
کالا موجود است
موجودی انبار : 2 عدد


خرید کالا


علاقه مندان : 6 نفر
وضعیت : فعال

تعداد مرجوعی : 1
دنبال کنندگان : 6 نفر

قدمت : 6 سال و 1 ماه و 22 روز
وزن : 81 گرم

کل فروش : 79 عدد
تعداد سفارش ها : 63 سفارش

3 از 5.0 با 3 رای
ماژول رگولاتور کاهنده DC به DC با قابلیت نمایش و تنظیم ولتاژ و جریان خروجی

ماژول کاهنده DC به DC یک تنظیم کننده ولتاژ است که برای تبدیل ولتاژ ورودی بالاتر به ولتاژ خروجی کمتر استفاده می شود. این ماژول بر اساس مجموعه ای از قطعات می تواند به طور موثر ولتاژ و جریان را کاهش دهد و در عین حال خروجی پایدار را تضمین کند. ولتاژ و جریان خروجی پیش فرض کارخانه ماژول حدود 18V/7A است. از آنجایی که ماژول step-down است، باید قبل از استفاده، ولتاژ خروجی را کمتر از ولتاژ ورودی تنظیم کنید. مولتی ترن تنظیم ولتاژ CV را بچرخانید و سپس از ماژول برای تنظیم ولتاژ به طور معمول استفاده کنید.
توصیه می شود قبل از اتصال کوتاه ترمینال خروجی، ولتاژ خروجی را به زیر 10 ولت کاهش دهید. پتانسیومتر جریان CC باید در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد. آن را برای بیش از 10 دور به سمت پایین بچرخانید و پتانسیومتر CC را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا به آرامی آن را به مقدار جریان تنظیم شده ای که نیاز دارید افزایش دهید.

نحوه تنظیم:
1. ماژول دارای دو سوئیچ IN/OUT و ON/OFF است: دکمه IN/OUT نمایشگر ولتاژ ورودی و ولتاژ خروجی را تغییر می دهد و با فشار طولانی می توانید نمایشگر جریان خروجی و قدرت خروجی را تغییر دهید. دکمه روشن/خاموش خروجی روشن یا خاموش را کنترل می‌کند، با فشار طولانی می‌توانید وضعیت خروجی پیش‌فرض را برای روشن شدن بعدی روشن یا خاموش کنید. ( توصیه می شود به هیچ وجه هر دو سوئیچ را با یکدیگر فشار ندهید)

2. CC پتانسیومتر تنظیم جریان است. آن را بچرخانید تا جریان تنظیم شده افزایش یابد. هنگامی که جریان بار به جریان تنظیم شده می رسد، وارد حالت جریان ثابت می شود و چراغ نشانگر جریان ثابت CC (قرمز) روشن می شود. CV در سمت راست تنظیم ولتاژ است. پتانسیومتر را برای افزایش ولتاژ خروجی بچرخانید. چراغ نشانگر OUT چراغ نشانگر وضعیت خروجی است. هنگامی که در انتهای خروجی ولتاژ وجود دارد روشن می شود، در غیر این صورت خاموش می ماند.

استفاده به عنوان شارژر باتری:
ماژول های بدون عملکرد جریان ثابت(constant current function) نمی توانند برای شارژ باتری استفاده شوند. از آنجایی که اختلاف ولتاژ بین باتری تخلیه شده و شارژر زیاد است، جریان شارژ بسیار زیاد خواهد بود و باتری آسیب می بیند. بنابراین در ابتدا باید از جریان ثابت روی باتری استفاده کنید.
به منظور جلوگیری از backflow در انتهای خروجی (اگر بار دارای بار الکتریکی یا مغناطیسی خاص خود است) لطفاً دیود موجود در بسته کالا را به صورت سری به قطب مثبت خروجی وصل کنید.

(1) ولتاژ شناور و جریان شارژ باتری قابل شارژ مورد نیاز خود را تعیین کنید.
(2) در شرایط بدون بار، ولتاژ خروجی را با یک مولتی متر اندازه گیری کنید و پتانسیومتر ولتاژ ثابت را تنظیم کنید تا ولتاژ خروجی به ولتاژ شناور برسد. (در صورت شارژ باتری لیتیومی 3.7 ولت، ولتاژ خروجی را روی 4.2 ولت تنظیم کنید)
(3) ابتدا پتانسیومتر تنظیم جریان CC را در بچرخانید، سپس از محدوده جریان مولتی متر 10 آمپر یا 20 آمپر برای اندازه گیری جریان اتصال کوتاه خروجی استفاده کنید (فقط دو سیم تست را مستقیماً به ترمینال خروجی وصل کنید. ، پتانسیومتر جریان ثابت CC را تنظیم کنید تا جریان خروجی به مقدار جریان شارژ از پیش تعیین شده برسد.

استفاده به عنوان ماژول درایور LED:
(1) جریان عملیاتی و حداکثر ولتاژ کاری مورد نیاز برای درایو LED را تعیین کنید.
(2) در شرایط بدون بار، ولتاژ خروجی را با یک مولتی متر اندازه گیری کنید و پتانسیومتر ولتاژ ثابت را تنظیم کنید تا ولتاژ خروجی به حداکثر ولتاژ کاری LED برسد.
(3) ابتدا پتانسیومتر تنظیم جریان CC را بچرخانید، سپس از یک مولتی متر در محدوده جریان 10 آمپر یا 20 آمپر برای اندازه گیری جریان اتصال کوتاه خروجی استفاده کنید (فقط دو سیم تست به ترمینال خروجی)، و پتانسیل جریان ثابت CC را تنظیم کنید. دستگاه باعث می شود جریان خروجی به جریان عملیاتی LED از پیش تعیین شده برسد.
(4) LED را وصل کرده و آن را تست کنید.
(در مراحل 1، 2 و 3 ورودی به منبع تغذیه وصل شده و خروجی به LED وصل نیست.)

نکاتی که باید به آن توجه کرد:
1. ترمینال منفی ورودی ماژول IN- نباید با ترمینال منفی خروجی OUT- وصل باشد در غیر این صورت عملکرد (constant current function)دچار مشکل خواهد شد.
2. مطمئن شوید که قدرت منبع تغذیه همیشه بیشتر از توان مورد نیاز بار خروجی باشد.


کاربرد ماژول کاهنده:

  1. شارژر باتری
  2. درایور LED
  3. تنظیم ولتاژ و جریان

مشخصات رگولاتور کاهنده دارای نمایشگر:

  1. ولتاژ ورودی: 5.3 - 32 ولت (محدودیت 35 ولت؛ کمترین ورودی 4 ولت ، ولتاژ ورودی و جریان کمتر از 5.3 ولت دقیق نخواهد بود.)
  2. ولتاژ خروجی: 1.2-32 ولت (ولتاژ ورودی بالاتر از ولتاژ خروجی باشد. حداقل اختلاف ولتاژ بین این دو 0.8 ولت است)
  3. جریان خروجی: 8 آمپر با جریان کشی پایدار طولانی مدت، (در صورت نصب هیتسینک مناسب می تواند به 12 آمپر برسد)
  4. توان خروجی: بدون هیت سینگ 120 وات (8 آمپر یا کمتر)، با هیتسینگ مناسب 160 وات
  5. دقت ولتاژ: 0.05 ولت، محدوده 0-32 ولت
  6. دقت جریان: 0.01A، محدوده 0-12 آمپر
  7. راندمان تبدیل: حدود 96٪
  8. پشتیبانی از سافت استارت: بله
  9. حفاظت معکوس ورودی: بله
  10. حفاظت از اتصال کوتاه: بله
  11. اندازه: L * W * H 82 * 52 * 32mm
  12. وزن: 80 گرم

اقلام step down module:

  1. کیس پلکسی
  2. اسپیسر برنجی
  3. کلاهک میکرو سوئیچ
  4. دیود شاتکی 15SQ045
  5. هیت سینک